

CLASSIC 500
Classic 500 er back to basic, slik de legendariske Royal Enfield modellene så ut sent på 1950 tallet. La deg ikke lure, selv om den ser "gammel" ut, er alt nytt. Og midt i midten står en ensylindret motor som dunker ut ren lykke! Det er først når du har prøvekjørt en du vil forstå!
Motor: En sylinder, 4 takts, luftkjølt 499cc
Effekt: 27,2 hk @ 5250 rpm
Dreiemoment: 41,3Nm @ 4000 rpm
EFI, ABS
El- og kickstart – 5 gir
Alle Classic 500 leveres med 2 års fabrikkgaranti.
Alle syklene er innenfor rammen av A2.
Classic 500 modellene er typegodkjent for to og leveres med sal for passasjer. Dette kan enkelt fjernes om ønskelig.
Vi har noen Classic Stealth og Bullet Trials modeller igjen på lager. Disse kommer ikke i Euro5 utgave og vil derfor bli sluttsolgt på det europeiske markedet i 2021. Kontakt oss for spørsmål om resterende 500-modeller.
BULLET TRIALS 500
Royal Enfields Bullet Trials 500 er på alle måter en levende legende. Den så dagens lys i 1932 og kan smykke seg med tittelen "Motorsykkelen som har vært lengst i kontinuerlig produksjon". I 1948 kom 350 cc Trials Bullet som var den første produksjonsmotorsykkel med svingarmsdemping. Legenden har blitt moderne både i styling og teknologi. Det er først når du har prøvekjørt en du vil forstå!
Motor: En sylinder, 4 takts, luftkjølt 499cc
Effekt: 27,2 hk @ 5250 rpm
Dreiemoment: 41,3Nm @ 4000 rpm
EFI, ABS
El- og kickstart – 5 gir

Alle Bullet 500 leveres med 2 års fabrikkgaranti.
Alle syklene er innenfor rammen av A2.
TEKNISKE SPESIFIKASJONER CLASSIC 500
MOTOR
Type: En sylinder, 4 takter, luftkjølt 499 cc
Sylinderdiameter x slag: 84 mm x 90 mm
Kompresjonsforhold: 8,5: 1
Effekt: 27,2 hk @ 5250 o / min
Moment: 41,3 Nm ved 4000 o / min
Tennsystem: TCI
Kobling: våt, flerplate
Girkasse: 5 gir
Smøring: Våtsump
Motorolje: 15 W 50 API SL
Drivstofforsyning: EFI
Starter: Elektrisk
CHASSIS
Demping front, teleskop, 130 mm
Demping bak: Dobble gassstøtdempere, 88 mm
Støtte: Sidestøtte
MÅL & VEKT
Lengde: 2140 mm
Bredde (uten speil): 790 mm
Høyde (uten speil): 1090 mm
Bakkeklaring: 135 mm
Sittehøyde: 800 mm
Servicevekt: 194 kg
Drivstoffkapasitet: 13,5 L / 95 oktan
Dekk foran: 90/90 - 19 ”
Dekk bak: 120/80 - 18 ”
Bremser foran: 280 mm skive, ABS
Bremser bak: 153 mm skive, ABS
Elektrisk system: 12 V - DC
Batteri: 12 V, 14 Ah
Frontlykt: 12 V, 60/55 W, halogen
Baklykt: 21 W / 5 W

TEKNISKE SPESIFIKASJONER BULLET TRIALS 500
MÅL & VEKT
Lengde: 2140 mm
Bredde (uten speil): 790 mm
Høyde (uten speil): 1090 mm
Bakkeklaring: 135 mm
Sittehøyde: 800 mm
Servicevekt: 194 kg
Drivstoffkapasitet: 13,5 L / 95 oktan
Dekk foran: 90/90 - 19 ”
Dekk bak: 120/80 - 18 ”
Bremser foran: 280 mm skive, ABS
Bremser bak: 153 mm skive, ABS
Elektrisk system: 12 V - DC
Batteri: 12 V, 14 Ah
Frontlykt: 12 V, 60/55 W, halogen
Baklykt: 21 W / 5 W
MOTOR
Type: En sylinder, 4 takter, luftkjølt 499 cc
Sylinderdiameter x slag: 84 mm x 90 mm
Kompresjonsforhold: 8,5: 1
Effekt: 27,2 hk @ 5250 o / min
Moment: 41,3 Nm ved 4000 o / min
Tennsystem: TCI
Kobling: våt, flerplate
Girkasse: 5 gir
Smøring: Våtsump
Motorolje: 15 W 50 API SL
Drivstofforsyning: EFI
Starter: Elektrisk
CHASSIS
Demping front, teleskop, 130 mm
Demping bak: Dobble gassstøtdempere, 80 mm
Støtte: Sidestøtte
