Classic 500 Desert storm Action.jpg
Classic 500 Stealth Black2.png

CLASSIC 500

Classic 500 er back to basic, slik de legendariske Royal Enfield modellene så ut sent på 1950 tallet. La deg ikke lure, selv om den ser "gammel" ut, er alt nytt. Og midt i midten står en ensylindret motor som dunker ut ren lykke! Det er først når du har prøvekjørt en du vil forstå!  

 

Motor: En sylinder, 4 takts, luftkjølt 499cc

Effekt: 27,2 hk @ 5250 rpm

Dreiemoment: 41,3Nm @ 4000 rpm

EFI, ABS

El- og kickstart – 5 gir

Alle Classic 500 leveres med 2 års fabrikkgaranti. 

Alle syklene er innenfor rammen av A2.

Classic 500 modellene er typegodkjent for to og leveres med sal for passasjer. Dette kan enkelt fjernes om ønskelig.

Vi har noen Classic Stealth og Bullet Trials modeller igjen på lager. Disse kommer ikke i Euro5 utgave og vil derfor bli sluttsolgt på det europeiske markedet i 2021. Kontakt oss for spørsmål om resterende 500-modeller.

BULLET TRIALS 500

Royal Enfields Bullet Trials 500 er på alle måter en levende legende. Den så dagens lys i 1932 og kan smykke seg med tittelen "Motorsykkelen som har vært  lengst i kontinuerlig produksjon". I 1948 kom 350 cc Trials Bullet som var den første produksjonsmotorsykkel med svingarmsdemping. Legenden har blitt moderne både i styling og teknologi. Det er først når du har prøvekjørt en du vil forstå!

 

Motor: En sylinder, 4 takts, luftkjølt 499cc

Effekt: 27,2 hk @ 5250 rpm

Dreiemoment: 41,3Nm @ 4000 rpm

EFI, ABS

El- og kickstart – 5 gir

Bullet Trials 500_.png

Alle Bullet 500 leveres med 2 års fabrikkgaranti. 

Alle syklene er innenfor rammen av A2.

TEKNISKE SPESIFIKASJONER CLASSIC 500

MOTOR

Type: En sylinder, 4 takter, luftkjølt 499 cc

Sylinderdiameter x slag: 84 mm x 90 mm

Kompresjonsforhold: 8,5: 1

Effekt: 27,2 hk @ 5250 o / min

Moment: 41,3 Nm ved 4000 o / min

Tennsystem: TCI

Kobling: våt, flerplate

Girkasse: 5 gir

Smøring: Våtsump

Motorolje: 15 W 50 API SL

Drivstofforsyning: EFI

Starter: Elektrisk

CHASSIS

Demping front, teleskop, 130 mm

Demping bak: Dobble gassstøtdempere, 88 mm

Støtte: Sidestøtte

MÅL & VEKT

Lengde: 2140 mm

Bredde (uten speil): 790 mm

Høyde (uten speil): 1090 mm

Bakkeklaring: 135 mm

Sittehøyde: 800 mm

Servicevekt: 194 kg

Drivstoffkapasitet: 13,5 L / 95 oktan

Dekk foran: 90/90 - 19 ”

Dekk bak: 120/80 - 18 ”

Bremser foran: 280 mm skive, ABS

Bremser bak: 153 mm skive, ABS

Elektrisk system: 12 V - DC

Batteri: 12 V, 14 Ah

Frontlykt: 12 V, 60/55 W, halogen

Baklykt: 21 W / 5 W

TEKNISKE SPESIFIKASJONER BULLET TRIALS 500

MÅL & VEKT

Lengde: 2140 mm

Bredde (uten speil): 790 mm

Høyde (uten speil): 1090 mm

Bakkeklaring: 135 mm

Sittehøyde: 800 mm

Servicevekt: 194 kg

Drivstoffkapasitet: 13,5 L / 95 oktan

Dekk foran: 90/90 - 19 ”

Dekk bak: 120/80 - 18 ”

Bremser foran: 280 mm skive, ABS

Bremser bak: 153 mm skive, ABS

Elektrisk system: 12 V - DC

Batteri: 12 V, 14 Ah

Frontlykt: 12 V, 60/55 W, halogen

Baklykt: 21 W / 5 W

MOTOR

Type: En sylinder, 4 takter, luftkjølt 499 cc

Sylinderdiameter x slag: 84 mm x 90 mm

Kompresjonsforhold: 8,5: 1

Effekt: 27,2 hk @ 5250 o / min

Moment: 41,3 Nm ved 4000 o / min

Tennsystem: TCI

Kobling: våt, flerplate

Girkasse: 5 gir

Smøring: Våtsump

Motorolje: 15 W 50 API SL

Drivstofforsyning: EFI

Starter: Elektrisk

CHASSIS

Demping front, teleskop, 130 mm

Demping bak: Dobble gassstøtdempere, 80 mm

Støtte: Sidestøtte

Bullet Trials 500_.png