top of page
Classic 3501 Sort.jpg

Classic  350 er tilbake og det med helt ny motor og nytt chassis. Her er nostalgi flettet sammen med moderne teknologi. Det vakre klassiske designet er lett å kjenne igjen. Den velrennomerte Classic 350 har blitt enda mer uimotståelig.  

Classic

350

NYHET!

Classic 350g.png

Classic 350 er en vakker klassiker som nå er utstyrt med den nyutviklede motoren som også står i Meteor 350. En motor som allerede har blitt lovprist både av presse og av fornøyde eiere. Den ensylindrede motoren er olje og luftkjølt, og med sine 349 cc leverer den et kraftfullt dreiemoment helt fra bunn i registeret. Dreiemomentet er 27 Nm og maks effekt er 20,2 Hk.

 

Et helt nytt chassis er utviklet for å gjøre Classic 350 til en moderne motorsykkel. Fokuset er komfort og kjøreegenskaper, samtidig som den skal være stiv og forutsigbar. Dempesystemet både foran og bak er nytt for økt presisjon.

Alle modeller som kommer til det europeiske markedet blir utstyrt med ABS bremser foran og bak, en ny, bredere sal øker komforten. Et helt nytt styre sørger for en god og komfortabel kjørestilling. Nytt kombinert digital og analog instrumentering gir rikelig med informasjon. En USB-ladekontakt under styret gir mulighet for lading av mobil underveis.

Motor: En sylinder, 4 takts, luftkjølt 349 cc

Effekt: 20,2 hk @ 6100 rpm

Dreiemoment: 27Nm @ 4000 rpm

EFI, ABS

El-start – 5 gir

 

Classic 350d.jpg
Engine_SingleRHS.jpg
Engine_Internals_02.jpg

Alle Classic 350 leveres med passasjersal i Europa.

Nyutviklet motor

Classics kraftkilde er en potent ensylindret motor med én inntaksventil og én for eksos. For å minske vibrasjoner er det satt inn en velfungerende balanseaksling. Selvfølgelig svarer den til Euro5 reglementet. Indisk presse, som har testet den nye Meteor 350, forsikrer at den leverer både den ekte Royal Enfield-følelsen og ikke minst den karakteristiske lyden. Meteor 350 er resultatet av designsamarbeid mellom Royal Enfields tekniske sentre, Bruntingthorpe i England og Chennai i India.

dobbelsal.jpg
green bilde.jpg

Alle Royal Enfield Euro5 modeller leveres med 3 års fabrikkgaranti og 3 års veihjelp.

Alle modeller leveres som A2.

Bullet

  350

SE NEDERST PÅ SIDEN

Bullet Black Gold.png
BClassic350_HalyconBlack_1_301121101723.jpg

Halcyon Black

BJ1A_DarkStealth_EU_000_301121101534.jpg

Dark Stealth Black

BJ1A_GunMetalGrey_EU_000_301121101535.jpg

Dark Gunmetal Grey

BClassic350_ChromeRed_1_301121101415.jpg

Chrome Red

BClassic350_HalyconGreen_1_301121101723.jpg

Halcyon green

BClassic350_ChromeBronze_1_301121101415.jpg

Chrome Bronze

signals marsh grey.png

Signals Marsh Grey

Signals Desert Sand

TEKNISKE SPESIFIKASJONER

MOTOR:

Type: Ensylindret, 4 takter, Luft- og oljekjølt

Størrelse: 349cc

Boring og slag: 72 mm x 85.8 mm

Kompresjon: 9.5 : 1

Maks effekt: 20.2 Hk @ 6100 omd

Maks dreiemoment: 27 Nm @ 4000 omd

Tenning: Elektronisk innsprøytning(EFI)

Clutch: Våt multi-plate

Gir: 5

 

CHASSIS OG DEMPING

Demping front: Teleskopgaffel, 41 mm, 130 mm vandring

Demping bak: To støtdempere med 6-trinns justerbar forspenning

DIMENSJONER

Akselavstand: 1390 mm

Bakkeklaring: 170 mm

Lengde: 2145 mm

Bredde: 785 mm 

Høyde: 1090 mm 

Setehøyde: 805 mm

Vekt: 195 kg (med 90% drivstoff og olje)

Tank: 13 liter

Dekk front: 100/90 - 19” - 57P 

Dekk bak: 120/80 - 18” - 66P 

Bremser front: 300 mm skive med dobbeltstempel kalipper, ABS

Bremser bak: 153 mm skive, enkeltstempel kalipper, ABS

 

Classic 350 sort.jpg
bottom of page